Перегляд новини
15.02.2018

ПОДАТКОВЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ

Що необхідно для отримання податкової знижки, якщо авто переобладнали на газ?
 
У Тернопільській ОДПІ нагадують, що відповідно до ст.166 Податкового кодексу України платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено п.166.3 ст.166 Кодексу. До зазначеного переліку включається сума коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно, наступного за звітним податкового року.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинні відображатися вартість таких товарів (робіт, послуг) та строк їх продажу (виконання, надання).
Оригінали зазначених документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.
Отже, фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, на вимогу органу ДФС, крім декларації про майновий стан і доходи, надає: відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; довідку про отримані у звітному році доходи тощо.
Звертаємо увагу, що з 1 січня 2018 року декларація подається за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556.
З детальною інформацією щодо порядку заповнення декларації та її формою можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням :http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2018 та у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-10.
Декларація з транспортного податку подається за новою формою
 
У Тернопільській ОДПІ звертають увагу, що з 1 січня 2018 року діє нова форма Податкової декларації з транспортного податку, що оновлена наказом Міністерства фінансів України від 27.06.2017 №595.
Податкову декларацію з транспортного податку подають виключно юридичні особи–платники транспортного податку.
Нагадуємо, що об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року (У 2018 році – 1 396 125 грн).
Юридичні особи самостійно обчислюють суму транспортного податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до податкової  інспекції за місцем реєстрації об’єкта оподаткування податкову декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року транспортний податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.
Таким чином, звітність з транспортного податку за новою формою подається юридичними особами до 20 лютого 2018 року.
Докладніше проконсультуватись можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.
Єдиний внесок: що потрібно знати
 
Максимальна величина зарплати, з якої сплачується єдиний внесок у 2018 році (з 1 січня по 31 грудня) – 55 845 гривень. Про це зазначили у тернопільській ОДПІ.
Розмір мінімального єдиного внеску для платників єдиного податку 1, 2, 3 груп, для самозайнятих осіб, для ФОП на загальній системі оподаткування та для членів фермерського господарства в місяць становитиме 819,06 грн, за квартал – 2 457,18 грн. Розмір максимального єдиного внеску для вказаних категорій – 12 285,90 грн за місяць та 36 857,70 грн за квартал.
Звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону про пенсійне страхування, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Єдиний внесок для усіх ФОП сплачується до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом. Це ж правило буде поширюватись на осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність. 
Довідково: Раніше для фізичних осіб-підприємців, крім ФОП на спрощеній системі оподаткування, застосовувався річний період сплати єдиного внеску. На сьогодні, ця норма не діє. Сплата проводиться на загальних підставах. Платники єдиного податку 1 групи у 2018 році втрачають право на сплату єдиного внеску в сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску. Тому, з нового року будуть платити його в повному мінімальному розмірі (у 2018 році – 819,06 грн), як й усі інші спрощенці.
Дізнайтесь про свої доходи через електронний кабінет
 
У Тернопільській ОДПІ нагадують, що у рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців на офіційному веб-порталі ДФС в «Електронному кабінеті платника» функціонує сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді».
Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами. Інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків можна отримати у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника, з використанням лише електронного цифрового підпису фізичної особи.
Для цього необхідно:
- увійти до Електронного кабінету платника або через офіційний веб-портал ДФС;
- обрати відповідний акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК);
- обрати особистий електронний ключ, вибравши відповідний файл з електронного носія (USB – накопичувач, СD/DVD диск) або у відповідному каталозі на персональному ПК (Key 6.dat);
- вказати пароль захисту та натиснути «Зчитати». Після того, як ключ буде успішно завантажено, натиснути «Увійти»;
- обрати розділ «Заяви, запити для отримання інформації»;
- обрати «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням субсидій на житло». У запропонованій формі Запиту необхідно заповнити всі поля виділені блакитним кольором. Після заповнення натисніть «Підписати та надіслати» або «Зберегти чернетку» та «Підписати та надіслати».
Якщо при заповненні запиту були допущені помилки або не заповнено всі обов’язкові реквізити, система напише «Помилка» та виділить рожевим кольором відповідні поля.
Необхідно виправити помилки та знову натиснути «Підписати та надіслати».
Процедура підпису така ж сама, як і процедура входу в особистий кабінет.
Далі система запропонує обрати спосіб отримання інформації. Наприклад: «Електронний кабінет». Відправлений запит можна переглянути у розділі «Вхідні/вихідні документи» в приватній частині особистого кабінету. Після обробки запиту до особистого електронного кабінету платника надходить повідомлення.
Натиснувши на це повідомлення відкривається інформація про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яка замовлялася. Інформацію можна переглянути, зберегти або надрукувати. Слід зазначити, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді можна отримати за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам, а також у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.